Nastolatek „nadużywa” smartfona? Gdy prowadzi dialog, nie musisz się martwić. Gorzej jeśli tylko podgląda innych

beata onno

Lekcje dotyczące dialogu rówieśniczego, międzypokoleniowego oraz współczesnych mediów prowadzi IV Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku polsko-holenderskie małżeństwo Beata Staszyńska-Hansen i Onno Hansen-Staszyński z Akademii Dynamiczna Tożsamość. Od lat realizują projekty dotyczące komunikowania się dorosłych z nastolatkami, wykorzystując do tego badania naukowe nad funkcjonowaniem mózgu. Uczą dzieci komunikowania się, refleksji nad sobą i otoczeniem, a przede wszystkim prowadzenia dialogu. – Dziś wszyscy dyskutują, każdy próbuje przekonać innych do swoich racji, ale coraz mniej ludzi potrafi rozmawiać i robić to w poczuciu bezpieczeństwa – mówiła Beata Staszyńska- Hansen w rozmowie z Joanną Matuszewską. 

– Naszym celem jest też rozbudzenie w nastolatkach poczucia, że są wartościowi i mają ogromny potencjał. Pomagamy im znaleźć w sobie jego pokłady – mówił Onno Hansen-Staszyński. Dodawał, że młodzieży nie powinno się zabraniać komunikacji przez media społecznościowe, o ile są w nich aktywni. – To dla nich taki sam rodzaj komunikacji, jak werbalna. Ważne jest jednak, żeby byłą jedna i druga. Najgorzej jest jeśli w internecie są pasywni i jedynie podglądają innych, a sami nie uczestniczą w komunikacji.

fot. Joanna Matuszewska

W IV LO w Gdańsku w tym roku szkolnym rozpoczęto pilotażowo zajęcia komunikacyjne w dwóch klasach o profilu medialnym. 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj