Najczęściej Polacy wyszukują w internecie noclegów na wakacje za granicą i tanich podróży lotniczych. W pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń wrócimy do przedpandemicznych podróży.
Z najnowszej analizy trendów w wyszukiwarce, przygotowanej przez Google Polska, wynika, że wyszukiwania haseł związanych z podróżami w maju tego roku przewyższyły poziom wyszukiwań z czasu przed pandemią, czyli z lipca 2019 roku.
WZROSŁA LICZBA WYSZUKIWAŃ LOTÓW
W maju 2022 r. fraza „noclegi na wakacje” była o 40 proc. częściej wpisywana do wyszukiwarek niż rok temu. Podobnie jak hasło „loty”, które odnotowało 20 proc. wzrost.
– Co więcej, o 45 procent wzrosła liczba wyszukiwań lotów, porównując maj 2022 do maja 2019, czyli do czasu jeszcze przed pandemią – powiedział Jacek Bisiński, Travel Consultant w Google Polska.
POWRÓT DO PRZEDPANDEMICZNYCH PRZYZWYCZAJEŃ
Jego zdaniem już rok temu widoczna była zmiana trendu co do wyboru kierunków wakacyjnych w porównaniu do pierwszych pandemicznych wakacji w 2020. Pojawiło się większe zainteresowanie podróżami lotniczymi i coraz chętniej planowane były podróże zagraniczne.
– Dziś z pewnością możemy potwierdzić hipotezę, że w pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń Polacy wrócą do przedpandemicznych przyzwyczajeń. Mówi o tym wielkość wyszukiwań związanych z lotami, która w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019 – skomentował.
W CZOŁÓWCE WYSZUKIWAŃ WŁOCHY
Spada zainteresowanie kamperami i podróżami przyczepami kempingowymi. Nadal jednak wyszukiwania tych fraz są na poziomie wyższym o 61 proc. niż w maju 2019 roku.
Wśród kierunków zagranicznych w czołówce wyszukiwanych haseł znalazły się Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja i Chorwacja. – Kraje, takie jak Egipt, Malediwy czy Dominikana, które w czasie pandemii zyskały na popularności ze względu na brak obowiązujących obostrzeń dotyczących wjazdu, powróciły na miejsca sprzed pandemii, czyli kolejno na 13, 34 i 41 miejsce – stwierdził Bisiński.
DOMINUJĄ WAKACJE W KRAJU
W maju 55 proc. wyszukiwań związanych z podróżami w Polsce dotyczyło lokalizacji w kraju, a kierunki zagraniczne stanowiły 45 proc. – Liczby te praktycznie pokrywają się z danymi sprzed pandemii, czyli z 2019 roku, kiedy podróże krajowe stanowiły 56 procent wyszukiwań, a zagraniczne 44 procent – wyjaśnił. W 2020 i 2021 roku lokalizacje w Polsce dominowały nad zagranicznymi i stanowiły ponad 60 proc. wszystkich wyszukiwań lokalizacji wakacyjnych.
W ocenie Bisińskiego wyszukiwania w Google wskazują, że „zachowania podróżnicze Polek i Polaków w kontekście turystyki lokalnej w porównaniu do zagranicznej wróciły do poziomu sprzed pandemii”. – Co więcej, hasło „tanie loty” cieszy się zainteresowaniem na niespotykanym dotąd poziomie. W maju 2022 jego popularność wzrosła o 138 procent w zestawieniu rok do roku – podsumował.
PAP/ua