Platforma Obywatelska, Lewica, ruchy miejskie oraz Gdyński Dialog nie są zadowoleni z obecnego funkcjonowania gdyńskiej komunikacji miejskiej pod rządami Samorządności prezydenta Wojciecha Szczurka.
We wtorek w okolicach południa działacze koalicji Platformy Obywatelskiej, Lewicy i ruchów miejskich, a kilka godzin później także Gdyńskiego Dialogu, na nieczynnej stacji Oksywie Port przedstawili pomysły na usprawnienie komunikacji miejskiej w Gdyni. Jak podkreślali, jej obecne funkcjonowanie pod rządami Samorządności prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka oceniają negatywnie.
Platforma Obywatelska, Lewica i ruchy miejskie poinformowały o złożeniu do Wojciecha Szczurka wniosku o rozpoczęcie prac nad zapewnieniem finansowania dla przedłużenia kursów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do przystanku Oksywie Port, wraz z budową stacji na Obłużu i Pogórzu. Jak mówił ich reprezentant Łukasz Piesiewicz, obecnie ta inwestycja jest jedynie w fazie pomysłu, ale można by było ją zrealizować w ciągu maksymalnie dwóch lat.
Na brak połączenia kolejowego do północnych dzielnic zwracali uwagę także przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu. Ireneusz Trojanowicz, radny miasta z ramienia tego ugrupowania, zapewnił, że jeśli 7 kwietnia dojdzie ono do władzy w Gdyni, postara się taką linię przywrócić – w pierwszej fazie od stacji w Chyloni do Oksywia.
– Wymagało to będzie jednak współpracy także z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, Polskimi Kolejami Państwowymi i Szybką Koleją Miejską – zaznaczył.
– Gdynia jest obecnie odwrócona od kolei. Mimo że na terenie naszego miasta funkcjonują linie SKM i PKM, nie są one w żaden sposób zintegrowane z miejskim systemem transportu – dodał Szymon Jaros.
Kolejne propozycje Gdyńskiego Dialogu na usprawnienie komunikacji miejskiej to przyspieszenie budowy buspasów – szczególnie w miejscach, w których kierowcy stoją w korkach – zorganizowanie sieci biletomatów i wprowadzenie darmowych przejazdów autobusami i trolejbusami przed i po imprezach masowych.
Marcin Lange/aKa