Duże zmiany na linii kolejowej Gdańsk-Kartuzy-Kościerzyna. Latem zacznie się remont torowisk

Most kolejowy w Niestepowie z lotu ptaka (fot. Szymon Danielek PKP PLK)

Od lipca koniec kolejowych połączeń do Kościerzyny i Kartuz. Najprawdopodobniej od 30 czerwca tory linii 201 zajmą budowlańcy. Cały ruch przejmie zbudowany niedawno bajpas, czyli linia przez Starą Piłę, Leźno i Kokoszki. Liczba pociągów będzie porównywalna.

– Głównym ciągiem przez Żukowo wschodnie jeździ obecnie około 56 pociągów, 50 pociągów jest taką optymalną liczbą, którą będziemy chcieli skonstruować wspólnie z zarządcą infrastruktury – wyjaśnia Jakub Cichosz z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

– Bajpas doprowadzi do Kartuz, byś może w przyszłym roku także do Somonina, jeśli zarządca infrastruktury zmodernizuje odcinek linii Somonino-Kartuzy. Niemniej komunikacja zastępcza będzie przebiegać między Kościerzyną a Kartuzami i dalej Żukowo, Żukowo wschodnie, Pępowo, Rębiechowo – dodaje.

Rozbudowa linii kolejowej 201 (fot. Radio Gdańsk/Sebastian/Kwiatkowski)

Jak informuje Krzysztof Czopek z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, aktualnie trwają rozmowy z samorządami w celu przygotowania transportu zastępczego i niezbędnej infrastruktury.

Prace na linii kościerskiej teoretycznie zakończyć mają się w 2028 roku. Po przebudowie linia będzie zelektryfikowana i dwutorowa.

Posłuchaj materiału naszego reportera:

Sebastian Kwiatkowski/mp

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj