Za niespełna dwa lata gotowy będzie projekt buspasa w ciągu ulicy Spacerowej w Gdańsku. Urzędnicy podpisali właśnie wartą 2,7 mln zł umowę na opracowanie koncepcji, a potem projektu sześciokilometrowej trasy przez las.
Jak przekonuje wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak, miasto robi to na korzyść komunikacji miejskiej
– To jest 16 minut rano w kierunku Oliwy i 11 minut po południu w kierunku Osowej. To oznacza blisko 2,5 godziny tygodniowo – podlicza.
W pierwszym etapie projektanci rozważą, czy podwójny buspas ma prowadzić od węzła obwodnicy do ulicy Opackiej, czy tylko do leśniczówki Renuszewo, gdzie w przyszłości miałby zaczynać się tunel pod Pachołkiem. W obu przypadkach równolegle do poszerzonej drogi będzie biec trasa dla rowerów.
Mieszkańcy podkreślają, że to wszystko jest potrzebne:
Inwestycja będzie wiązała się z wycinką około 2 tysięcy drzew. Buspas miałby powstać do 2029 roku. Samorządowcy deklarują, że będą zabiegali o 30-procentowe unijne dofinansowanie robót. Przyznają, że na razie nie ma szans na budowę tunelu pod Pachołkiem.
Sebastian Kwiatkowski/aKa





