Pół roku utrudnień czeka mieszkańców Gdyni przy załatwianiu podstawowych spraw urzędowych. To w związku z rozpoczynającym się w czwartek remontem Sali Obsługi Mieszkańców w ratuszu. W planie jest jej odświeżenie, ale przede wszystkim – dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Jak wyjaśnia Łukasz Kamasz z biura prasowego gdyńskiego magistratu, w trakcie remontu niedostępna będzie przestrzeń od wejścia głównego do łącznika oraz półpiętro.
– Mieszkańcy będą mogli złożyć pismo do kancelarii, dokonać opłaty oraz załatwić sprawy, które obsługuje Wydział Spraw Obywatelskich w innych pokojach lub lokalizacjach. 10 i 11 lipca wnioski dotyczące między innymi rejestracji pojazdów, dowodów osobistych czy ewidencji ludności i meldunków, będzie można składać w Centrum Obsługi Mieszkańca w centrum Riviera. Dowody osobiste gotowe do odbioru będą wydawane w pokoju nr 22 w budynku głównym Urzędu Miasta Gdynia – tłumaczy.
GDZIE ZAŁATWIĆ SPRAWY URZĘDOWE?
Od 14 lipca obsługa spraw z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich oraz dwa stanowiska kasowe zostaną przeniesione do lokalu przy ul. 3 Maja 27/31. Punkt będzie działać w godz. 7:00-16:00. Informacja oraz jedna kasa zostaną przeniesione do sali nr 27 w budynku głównym Urzędu Miasta Gdyni. Tam też mieszkańcy będą mogli składać pisma, które zostaną przekazane do kancelarii urzędu. Ponadto pisma do kancelarii urzędu można przekazywać poprzez wrzutnie w budynku głównym urzędu lub w siedzibie przy ul. 10 Lutego 24. Specjalny punkt będzie też działać w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Tam również będzie dyżurować pracownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu, u którego można przekazać pisma do kancelarii.
Remont Sali Obsługi Mieszkańców potrwa do końca roku. Inwestycja pochłonie ponad 3,5 miliona złotych.
Marcin Lange/aKa





