Pociągi przestają jeździć na linii Słupsk-Lębork. Trasa zamknięta z powodu modernizacji

(Fot. PKP PLK)

Prawie cztery miesiące autobusowej komunikacji zastępczej na linii kolejowej Słupsk-Lębork. Z powodu modernizacji linii 202 pociągi nie będą kursowały na tej trasie od 5 września do 13 grudnia.

Do 19 września pociągi nie będą jeździły również na trasie Słupsk-Ustka.

– Zamknięcie trasy Słupsk-Ustka ma na celu wykonanie niezbędnych prac związanych z montażem sieci trakcyjnej, robót torowych oraz zabudowy urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym. Na obu odcinkach obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. W czasie zamknięć, ruch pociągów na stacji Słupsk w kierunku Koszalina oraz Miastka będzie zachowany. Kolejne zamknięcie całodobowe dla potrzeb przebudowy stacji Słupsk planowane jest od 1 lutego do 13 czerwca 2026 r. na odcinku Słupsk – Reblino (linia nr 202) oraz Kobylnica Słupska – Słupsk (linia nr 405). W tym okresie obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa – mówi Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

– Dotychczas na stacji Słupsk przebudowaliśmy układ torowy w kierunku Ustki, nastawnię lokalnego centrum sterowania oraz tory prowadzące do bazy Przewozów Regionalnych. Gotowy jest układ torowy w obrębie torów towarowych oraz nowe tory odstawcze do obsługi taboru. Trwa budowa peronu nr 3 oraz torów w obrębie części osobowej stacji. Ich oddanie do eksploatacji planowane jest na wrzesień. Na terenie miasta przebudowywane są trzy wiadukty kolejowe – dodaje.

Modernizacja linii kolejowej Słupsk-Lębork i stacji kolejowej w Słupsku będzie kosztowała około 1,85 miliarda złotych. Prace mają się zakończyć w przyszłym roku. Drugim etapem, za ponad trzy miliardy złotych, będzie modernizacja odcinka Lębork-Gdynia, która zakończy się w roku 2030. Odcinek Słupsk-Gdynia pociągi mają docelowo pokonywać w 52 minuty.

Czytaj też: Rekordowa inwestycja kolejowa w Słupsku. Stacja zmienia swoje oblicze

Przemysław Woś/ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj