Po ponad dwudziestu latach Sopot zmienił swoje logo. Jak mówią urzędnicy, stary znak wymagał odświeżenia ze względu na zmieniające się trendy graficzne. Nowa identyfikacja wizualna inspirowana jest sopockim detalami i ma oddawać tożsamość kurortu.
Czy mieszkańcom podoba się nowe logo?
Posłuchaj:
– Nowy znak Sopotu jest elementem rozbudowanego systemu identyfikacji wizualnej miasta i jego jednostek. Oddaje tożsamość Sopotu, opowiada o jego historii w sposób, który łączy tradycję kurortu z wyzwaniami i potrzebami nowoczesnego miasta – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.
ZMIANY BĘDĄ WPROWADZANE STOPNIOWO
Jak zapowiada Magdalena Czarzyńska-Jachim, nowym system identyfikacji wizualnej będzie wprowadzany stopniowo.
– Znak wypracowany ponad 20 lat temu często nie był obecnie łatwy do zastosowania. Nowe materiały są już produkowane, między innymi plakaty, wizualizacje oraz materiały do mediów, ale to jest proces. Nie zakładamy, że zmiana nastąpi z dnia na dzień – przyznała prezydentka Sopotu.
Na nowym znaku można zauważyć elementy związane z kurortem. Na przykład: łuki fali morskiej i eklektyczne zdobienia sopockich willi.

(graf. UM Sopot)
Tymon Nieśmiałek/am





