– Udowodniliśmy, że tak dużą inwestycję można prowadzić w mieście nie utrudniając drastycznie ruchu, mówił w Rozmowie Kontrolowanej Krzysztof Rudziński, prezes Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
– Wszystkie większe prace konstrukcyjne już się skończyły. Wykonawca robi wszystko, żeby ruszyć sprawę ulicy Budowlanych jeszcze przed zimą. Tam nie ma dużych utrudnień, ale chcielibyśmy zakończyć ten etap, powiedział w Rozmowie kontrolowanej Krzysztof Rudziński, prezes Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W rozmowie z Magdą Szpiner dyrektor przyznał, że aby ograniczyć utrudnienia zmieniono technologię wykonania wiaduktu na Zaspie. Wiadukt został zbudowany ze stali i wkrótce zostanie „nasunięty” nad tory. Cała operacja potrwa tylko kilka godzin. – Był problem z koordynacją robót na budowie przystanku Zaspa. Tam miał powstać wiadukt żelbetonowy wylewany na mokro, którego wykonanie trwa cztery miesiące. Zmieniliśmy ten projekt na stalowy, który już jest gotowy. W ciągu najbliższych dwóch tygodni będziemy go nasuwać. To będzie bardzo ciekawe, bo cała operacja będzie trwała kilka godzin. Będzie można na to popatrzeć, ale z daleka, bo operacja jest niebezpieczna, powiedział Rudziński.
Planowany termin zakończenia budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej to druga połowa 2015 roku. Dwutorowa linia ma mieć 18 km długości. Będzie na niej 8 przystanków, 41 wiaduktów kolejowych, drogowych i przejść pod torami oraz przepustów dla zwierząt.
oo/mat