Coraz częściej załatwiamy sprawy urzędowe przez internet. Proces cyfryzacji bez wątpienia przyspieszyła pandemia. Tylko w marcu br. portal www.obywatel.gov.pl odwiedziło 26 milionów, a z e-usług skorzystało więcej osób niż np. w całym 2015 roku.- To się dzieje i to nie zniknie – mówił w Radiu Gdańsk minister cyfryzacji Marek Zagórski, z którym rozmawiał Jarosław Popek.
– Już przed pandemią zachęcaliśmy Polaków, by podnosili swoje kompetencje cyfrowe. Miesiące pandemii spowodowały, że z dużo większym zainteresowaniem przyjrzeliśmy się tym wszystkim możliwościom, które oferuje internet. To się dzieje i to już nie zniknie – podkreślał szef resortu cyfryzacji.
– W marcu 26 mln Polaków zajrzało na stronę www.obywatel.gov.pl. To taki wskaźnik pokazujący zaufanie do administracji i do tego, jakie narzędzia przygotowała. Jednocześnie 8 mln osób posiada dzisiaj profil zaufany, a od początku tego roku założyły go 3 mln – mówił.
– W ramach Ministerstwa Cyfryzacji realizowanych jest sto kilkadziesiąt projektów różnego typu i o różnym znaczeniu. Zmierzają one do tego, by wszystko, co jesteśmy w stanie zdobyć i załatwić przez internet, działało jak najlepiej i jak najsprawniej – dodawał minister Marek Zagórski.