Reklamy wyrobów medycznych bez lekarzy. Dlaczego wprowadzono zmiany w przepisach?

(Fot. Pixabay)

W tym roku weszły w życie zmiany, w myśl których wyrobów medycznych nie może już reklamować lekarz, farmaceuta ani osoba sugerująca wykonywanie zawodu medycznego. Dotychczas takie przepisy dotyczyły jedynie reklamy leków.

W audycji „Jaka Zmiana” Iwona Wysocka przywołała opinię Marka Tomkowa, wiceprezesa Naczelnej Rady Aptekarskiej. – Użycie w takiej reklamie wizerunku lekarza, farmaceuty, pielęgniarki bardzo mocno podnosi zaufanie; tym samym zwiększa sprzedaż. W przypadku leków stosowanie wizerunku osoby wykonującej zawód medyczny bądź osób sugerujących wykonywanie takiego zawodu było zabronione. W tej chwili zostało to rozszerzone o wyroby medyczne – wskazywał.

Zgodnie z przepisami Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych będzie ściśle nadzorował przestrzeganie prawa w zakresie reklamy tych produktów i będzie mógł nakładać dotkliwe kary finansowe.

W audycji była też mowa o ważnych zmianach gospodarczych, które zostały wprowadzone w zeszłym roku.

Posłuchaj całej audycji:

 

MarWer

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj