Komentatorzy o kampanii wyborczej: Może być pozbawiona merytoryki. Spot Hołowni z samolotem i brzozą jest nieetyczny

Wielkimi krokami zbliżają się wybory prezydenckie. Czego możemy spodziewać się w kampanii, jakie tematy będą przeważać w spotach i podczas spotkań oraz na jak wynik głosowania wpłynie na bieżącą politykę w Polsce? O tym rozmawiali goście Komentarzy Radia Gdańsk: Małgorzata Puternicka, blogerka i publicystka oraz Piotr Filipczyk, wpolityce.pl i stefczyk.info. Rozmawiał Jarosław Popek.
– W tej kampanii będą dominować tematy emocjonalne. Obawiam się braku merytoryki. Wskazują na to wstępne zapowiedzi i spoty. Wydawało się, że Szymon Hołownia ma grupę ludzi na poziomie, a „wyjechał” z papierowym samolotem i brzozą. To nieetyczne. Waga tych wyborów polega między innymi na tym, że przegrana Andrzeja Dudy mogłaby być początkiem regresu i rozkładania prawicy. Również społeczeństwo powinno zdawać sobie sprawę z tego, w którym kierunku nasze państwo będzie wtedy zmierzać – powiedziała Małgorzata Puternicka.

– Myślę, że to będzie służba zdrowia, mieszkania, drożyzna, która, według opozycji jest w sklepach, a według koalicji rządzącej – nie. To są bardzo ważne wybory ze względu na układ sił na scenie politycznej. W Sejmie jest większość PiS, a w Senacie układ jest inny. Jeśli prezydent będzie z innej opcji politycznej niż ekipa rządząca, problemem może być przegłosowanie ustaw – podkreślał Piotr Filipczyk.
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj