Ruszają przetargi na budowę szybkich tras. W piątek otwarta dla ruchu zostanie droga ekspresowa S7 pomiędzy Nidzicą a Napierkami. GDDKiA zapowiada także otwarcie przetargu na 80 km autostrady A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową. Jak wielki plan inwestycji drogowych może wpłynąć na pracę polskich portów?
Gośćmi audycji Ludzie i Pieniądze byli Artur Jadeszko, prezes ATC Cargo i kpt.ż.w.Jerzy Uziębło – Klaster Logistyczno Transportowy Północ-Południe.
– Bardzo istotne jest, żeby zakończyć te wszystkie inwestycje. Zwłaszcza, że planowaliśmy to dużo wcześniej. Cała autostrada A1 miała być gotowa w 2008 roku, a jest rok 2017. Cieszymy się z podpisania istotnego odcinka z Piotrkowa do Częstochowy. Przejrzałem cały program dróg szybkiego ruchu i autostrad, te inwestycje są bardzo zaawansowane. One wyzwalają nie tylko inwestycje transportowe, ale i logistyczne – tłumaczył Jerzy Uziębło.
– Oczywiście to są bardzo pocieszające informacje, inwestycje usprawnią transport, ale czy to jest najważniejsze dla gospodarki morskiej? Wydaje mi się, że nie. Obserwuję od wielu lat brak jakiejkolwiek jednolitej strategii i kompleksowych działań. Polskie drogi nie zniosą potoków ładunkowych, które zmierzają do portu. Odpowiedzią na to może być np. kolej – powiedział Artur Jadeszko.