Jak osiągnąć sukces ze start-upem? „Często nie wystarczy odpowiedzieć na potrzeby rynku”

Osiągnąć sukces ze start-upem to rzecz bardzo trudna. Dowodem na to jest fakt, że 90 proc. startujących firm w pewnym momencie przepada. Jakie są uniwersalne przepisy? O tym mówili nasi eksperci. O start-upach w audycji Ludzie i Pieniądze mówili: Grzegorz Borowski – InfoShare i Rafał Dadej – Ambition Group Poland. Program poprowadził Jacek Naliwajek.

Znalezienie dobrego pomysłu na start-up nie jest proste. Po pierwsze trzeba popisać się kreatywnością, żeby odpowiedzieć na wymagania rynku. Po drugie… odpowiedź na te wymagania może nie wystarczyć. – Start-upy bardzo często są innowacyjne. Zdarza się, że nie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku, a wręcz je wywołują. Facebook pokazał, jak stworzyć ważne narzędzie. Wcześniej nie było na niego tak dużego zapotrzebowania, teraz wiele firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez Facebooka – mówił Rafał Dadej.

– Każdy start-up poszukuje inwestora i musi pokazać swój pomysł. Najważniejszym jest rozwiązanie problemu, na które nikt nigdy wcześniej nie wpadł. Każdy z nas widzi rzeczy, które można usprawnić. Trzeba mieć jednak potencjał, by takie pomysły realizować. Bo sam pomysł tak naprawdę jest niewiele wart. Poza tym czeka nas jeszcze bardzo długa droga – dodawał Grzegorz Borowski.

mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj