Podwykonawcy włoskiej spółki Astaldi domagają się opłacenia zaległych faktur. Nie wykluczają, że – jeśli nie dostaną pieniędzy – zablokują między innymi dwie drogi ekspresowe. Astaldi prowadzi przebudowę Zakopianki i prace przy rozbudowie warszawskiego metra. Zerwała dwa kontrakty na przebudowę dwóch linii kolejowych. Zaległości sięgają nawet 45 milionów złotych. O możliwych skutkach problemów włoskiej firmy rozmawiali eksperci audycji Ludzie i Pieniądze. Program poprowadziła Iwona Wysocka. Jej gośćmi byli: Zbigniew Markowski – prezes OM Finance i Artur Kiełbasiński – Radio Gdańsk.
– Po Euro 2012 powiedziano, że jesteśmy pierwszym krajem w historii, który wydał mnóstwo pieniędzy na budowę dróg, nie zbudował własnej branży budownictwa drogowego. Obawiam się, że ten scenariusz się powtarza, nie nauczyliśmy się niczego z przeszłości – dodawał Artur Kiełbasiński.