Tydzień zakupowego szaleństwa rozpoczęty. Od piątku rozpoczął się „Black Friday”, czyli dzień, kiedy sklepy maksymalnie obniżają ceny swoich produktów. Z kolei w poniedziałek będziemy rozpocznie się „Cyber Monday” – odpowiednik „Czarnego Piątku” w sprzedaży internetowej. Jak nie stracić głowy robiąc zakupy? Czy ten zakupowy szał będzie okazją dla internetowych oszustów? O tym rozmawialiśmy w audycji Ludzie i Pieniądze.
Gośćmi Iwony Wysockiej byli Dariusz Wieczorek – prezes HCS Polska oraz Artur Kiełbasiński z Radia Gdańsk.
– Myślę, że nie możemy aż tak bardzo się tym przejmować. Gdybyśmy patrzyli tylko w ten sposób, że na każdym rogu czyha próba oszustwa, czy to w sklepach stacjonarnych, czy w internecie, to byśmy zwariowali. Takie podejście na pewno nie jest dobre dla naszej mentalności. Tego dnia wszyscy mogą skorzystać. Z jednej strony konsumenci mają szansę kupić potrzebne produkty po mniejszych cenach. Natomiast przedsiębiorcy zyskają na skali obrotów i wolumenach – mówił Dariusz Wieczorek.
– Z dużą nieufnością podchodzę do takich dni. Są pewne symptomy, które pokazują, że nie wszystko działa tak jak powinno. Niestety w internecie jest tak, że nowe biznesy zawsze na początku mają problem wiarygodności. Dlatego namawiam każdego, kto chce coś kupić w sieci jakieś produkty, żeby sprawdził opinię na temat danej firmy. Na portalach społecznościowych, w Google, tam wszystko można sprawdzić. Rynek internetowy jest co raz bardziej cywilizowany, dlatego bądźmy czujni, ale bez paranoi – dodał Artur Kiełbasiński.