Portowi w Kłajpedzie w „najwyższej lidze kontenerowej”. Co to oznacza dla portów w Gdańsku i Gdyni?

Do portu w Kłajpedzie zawinął jeden z największych statków na świecie. Ma 400 m długości i 59 m szerokości. To pierwsza tak duża jednostka w historii litewskiego portu. Dotychczas największe kontenerowce, jakie wpływały do Kłajpedy, miały maksymalnie 366 metrów. Czy to nie jest zapowiedź kłopotów naszego portu i czy Kłajpeda będzie coraz większą konkurencją? Gośćmi Artura Kiełbasińskiego byli Władysław Jaszowski, publicysta oraz Wioletta Kakowska-Mehring z Trójmiasto.pl.

– Kłajpeda od bardzo dawna konkuruje z Portem Gdańskim. Decydującą kwestią na najbliższe 2-3 lata będzie odpowiedź na pytanie kto kupi Deepwater Container Terminal w Gdańsku. Jeśli to będzie Cosco, to nie sądzę, żeby Kłajpeda była konkurentem w przeładunkach kontenerów dla Gdańska, natomiast na pewno będzie konkurentem dla Gdyni – mówił Władysław Jaszowski.

– Czy Kłajpeda się rozwinie, wiele zależy niestety też od nas. Jeżeli projekt Via Carpatia nagle stanie się kluczowy, to sami prosimy się o kłopoty. Nie mówię o Gdyni czy Gdańsku, ale na przykład jaki jest wtedy sens rozbudowy portu w Elblągu i przekopu? – pytała Wioletta Kakowska-Mehring.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj