„Wielka i nowoczesna inwestycja, której nie powstydziłoby się żadne miasto.” Eksperci komentują nowy terminal pasażerski w Porcie Gdynia

W pierwszej części Bogdan Ołdakowski, ekspert rynku żeglugowego i prezes Actia Forum, mówił o ruchu promowym na Bałtyku i perspektywach jego rozwoju. W drugiej części Piotr Świąc, dziennikarz TVP Gdańsk, który komentował wielkie inwestycje kolejowe w polskich portach.

Audycję prowadził Artur Kiełbasiński.
 
– Rynek przewozów cargo od dawna rozwijał się na Bałtyku bardzo dynamicznie. Nawet w tempie dwucyfrowym. Długofalowo ten trend powinien być kontynuowany. Polski eksport także bardzo dynamicznie rósł w ostatnich latach i było to widać w portach – tłumaczył Bogdan Ołdakowski, który inaczej opisuje sytuację w ruchu pasażerskim. – Ruch pasażerski w długoletnim trendzie także dość dynamicznie rósł. Wyraźnie widać było, że jest to rosnący rynek. Teraz powstaje pytanie, jakie konsekwencje będzie miała sytuacja związana z koronawirusem. Krótkookresowo na pewno ruch w portach będzie dużo mniejszy. W perspektywie kilku lat obawiam się, że ruch także będzie mniejszy. Długookresowo aktualnie bardzo trudno jest o prognozy. Trzeba poczekać aż pandemia będzie wygasać – tłumaczył.

– Port mówi, że jest to największa inwestycja od lat i rzeczywiście robi ona wrażenia. Jest niezwykle nowoczesna i nie powstydziłoby się tego żadne miasto portowe – mówił Piotr Świąc. – Powstaje pytanie, czy uda się zapełnić to miejsce pasażerami. Niezwykle ważne jest słowo „publiczny” terminal promowy. Ma to być terminal dla kilku operatorów. Jeśli tak będzie, to będzie można to oceniać jako niezwykle ważny krok. Poczekajmy na koniec prac i zobaczymy efekty – dodał.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj