Bon turystyczny wchodzi w życie – poinformowała minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Dodała, że na program przeznaczono ok. 3,5 mld zł, a skorzysta z niego ok. 6,5 mln dzieci. Bon turystyczny umożliwi wyjazd na wakacje wielu rodzinom, ale jest też formą wsparcia dla branży turystycznej, która bardzo ucierpiała w wyniku pandemii koronawirusa. Jak został zorganizowany i na ile zdąży podreperować stan branży turystycznej?
Gośćmi Iwony Wysockiej byli Artur Kiełbasiński, Radio Gdańsk oraz Maciej Wośko, naczelny „Gazety Bankowej”.
– Jest to narzędzie, które ożywi rynek. Natomiast najważniejsze jest to, że firmy, które chcą być beneficjentem, nie muszą ponosić żadnych kosztów. To jest i dobry pomysł i dobre wykonanie – zaznaczył Artur Kiełbasiński.
Goście audycji podkreślali, że realizacja bonu turystycznego nie wymaga stworzenia nowego systemu informatycznego, a korzysta z funkcjonujących platform. – Mamy kolejny przykład na to, że e-państwo świetnie działa. Jeżeli już 5 milionów osób korzysta z profilu zaufanego, to zakładam, że zalogowanie się do platformy ZUS-u, w celu pobranie bonu, nie będzie wyzwaniem – mówił Maciej Wośko.