Nielada Historia dawnych banerów opowiedziana przez dziewczynę, która przyszła do radia z torbami

zeroban

– W studio pojawiła się Magda Jabłońska, dziewczyna która chodzi z torbami – rozmowę zaczyna zaczepnie, ale też z pełną życzliwością Włodek Raszkiewicz. Ten początek spotyka się z uśmiechem naszego gościa i pełną pasji opowieścią o tym, że torby, saszetki, kosmetyczki, piórniki szyte z banerów reklamowych, to coś więcej niż zwykłe przedmioty. Idzie za tym historia idei ekologicznej i biznesu społecznie zaangażowanego.

Magda Jabłońska założyła markę ZEROBAN i jak opowiada, szycie toreb z banerów jest naturalną konsekwencją jej drogi życiowej. Z wykształcenia filolożka języka francuskiego, przez 9 lat pracowała w Ambasadzie Republiki Francuskiej, gdzie zajmowała się ściganiem przestępczości zorganizowanej i walką z rynkiem podróbek. Potem przeszła do pracy w agencjach eventowych i współpracowała z wieloma markami jako specjalistka od wizerunku. Po 23 latach pracy w Warszawie wróciła do Gdańska i mówi, że zmęczyło ją funkcjonowanie w wielkim, korporacyjnym biznesie. Obecnie napęd do pracy daje jej tworzenie projektów społecznie zaangażowanych.

 
 
Magda Jabłońska w rozmowie z Włodkiem Raszkiewiczem (Fot. RG)

Magda założyła Fundację „Nielada Historia” i stworzyła wspierającą ją markę ZEROBAN. To marka produkująca gadżety z niepotrzebnych banerów w duchu zero waste. Projekt zakłada nie tylko upcykling zużytych banerów, ale też stworzenie miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach tzw. przedsiębiorstwa społecznego.

Idea, którą propaguje Magda Jabłońska jest ukryta już w samej nazwie marki. ZERO pochodzi od zero waste. BAN to skrót od słowa baner. ZEROBAN znaczy też – nikogo nie wykluczamy, nikogo nie „banujemy”.

TU ZNAJDZIESZ STRONĘ FUNDACJI NIELADA HISTORIA >>> KLIKNIJ  

Posłuchaj rozmowy z Magdą Jabłońską:

Włodzimierz Raszkiewicz
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj