Modernizacja linii 405 powinna zakończyć się w tym roku, ale kolejarzom udało się uruchomić ją na dwóch odcinkach. Przemysław Woś pytał o tę największą inwestycję w regionie słupskim swoich rozmówców w audycji „Nie Tylko Metropolia”.
– Największym sukcesem modernizacji linii 405 jest to, że codzienne pociągi połączyły w końcu po wielu latach Słupsk i Ustkę. Do tego doszły na tej trasie nowe przystanki. Ostatni przystanek w Ustce jest bardzo istotny, bo pozwala dojechać do zachodniej części miasta w bardzo szybki i komfortowy sposób. Pozwala też słupszczanom odkrywać tamtejsze urokliwe plaże. Bardzo żałuję, że do tej pory kolej nie doszła z samorządami do porozumienia dotyczącego jakiegoś wspólnego biletu, który pozwalałby jeździć z Słupska do Ustki pociągiem i poruszać się komunikacją miejską w Słupsku i Ustce. Myślę, że taki krok przyczyniłby się do znacznego wzrostu liczby pasażerów i oczywiście popularyzacji ekologicznego środka transportu, jakim jest kolej – powiedział dziennikarz kolejowy Michał Szymajda.
– Prace przy rewitalizacji linii kolejowej 405 między Miastkiem, Słupskiem a Ustką dobiegają końca. Na 19 stacjach i przystankach znacznie poprawił się komfort obsługi pasażerów kolei. Są wygodne dojścia na perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowano nowe wiaty, gabloty informacyjnie oraz oznakowanie, które pomaga podróżnym w orientacji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały w sumie 70 kilometrów linii. Dostęp do kolei poprawił się dzięki oddaniu do użytku dwóch nowych przystanków: Słupsk Północny oraz Ustka Uroczysko, z których podróżni korzystają od grudnia 2019 roku. Przebudowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych i wyremontowano 48 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mosty i 8 wiaduktów – dodał Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP.