Plakaty i ulotki w miejscach publicznych, w tym w sklepach – kiedy grozi kara?

Witold Polkowski (Fot. Radio Gdańsk)

W każdy wtorek po godzinie 13:00 na antenie Studia Słupsk przybliżamy Państwu zagadnienia dotyczące prawa pracy. Nasz ekspert, Witold Polkowski, odpowiada na pytania słuchaczy, komentuje zmiany w prawie pracy oraz przybliża obowiązujące przepisy. Tym razem dotyczące agitacji wyborczej w sklepach.

– Na szczęście, jeśli chodzi o agitację – a mam na myśli plakaty i ulotki – obowiązuje zakaz. Osoby zarządzające wyszły, i słusznie, z założenia, że sklepy są dla wszystkich, bez względu na ich poglądy polityczne – przypomniał Witold Polkowski.

Posłuchaj:

„Zgodnie z art. 63a Kodeksu wykroczeń, każdy, kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez wymaganej zgody właściciela lub zarządcy budynku, ogrodzenia, latarni itp., podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Wobec takiej osoby można również orzec przepadek przedmiotów stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500 złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego”.

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przepisów prawa pracy, zapraszamy do kontaktu pod adresami mailowym: slupsk@radiogdansk.pl lub j.merecka@radiogdansk.pl.

Joanna Merecka-Łotysz/puch

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj