W każdy wtorek po godzinie 13:00 na antenie Studia Słupsk przybliżamy zagadnienia dotyczące prawa pracy. Nasz ekspert, Witold Polkowski, odpowiada na pytania słuchaczy, komentuje zmiany w przepisach oraz pomaga lepiej zrozumieć prawo pracy. Tym razem mówimy o sytuacji, gdy 1 listopada przypada w sobotę.
– 1 listopada, czyli Wszystkich Świętych, jest ustawowo dniem wolnym od pracy w Polsce. Jeśli święto przypada w sobotę, a normalnie w tym dniu nie pracujesz, nie przysługuje ci dodatkowy dzień wolny ani „odpracowanie” – dzień wolny po prostu nakłada się na twój standardowy weekend. Natomiast jeśli twój grafik obejmuje soboty, 1 listopada staje się dla ciebie dniem wolnym od pracy. Za pracę w tym dniu przysługuje wynagrodzenie z dodatkiem 100 procent albo inny dzień wolny, zgodnie z Kodeksem pracy. Dla osób pracujących w standardowym systemie od poniedziałku do piątku 1 listopada przypadający w sobotę nie wpływa więc na harmonogram ani wynagrodzenie – wyjaśniał Witold Polkowski.
Posłuchaj:
Joanna Merecka-Łotysz/puch





