Ludzie są zawsze żądni wiedzy. Rok 2024 w wyszukiwaniach Google

W ostatniej w 2024 roku audycji „Świat Nowych Mediów” rozmawialiśmy z Elżbietą Różalską z Google Polska o trendach wyszukiwań w 2024 roku. Odkryliśmy, co Polacy najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę, jakie pytania ich nurtowały oraz jakie wydarzenia i postacie przyciągały największą uwagę. Wśród najciekawszych haseł pojawiły się pytania o „bombajkę” oraz „fotorewolwer Brandla”.

Analizując trendy, zauważyliśmy dominację tematów sportowych, takich jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Igrzyska Olimpijskie, a także silne zainteresowanie polityką, na przykład wyborami w USA. Poruszyliśmy także popularność tematów związanych z kulturą, takich jak serial „1670” czy filmy nostalgiczne, w tym nowa wersja „Akademii Pana Kleksa”. Zastanawialiśmy się, jak emocje i ciekawość wpływają na to, czego szukamy w sieci.

Pełną listę trendów znajdziecie TUTAJ.

Inne wydania audycji „Świat Nowych Mediów” znajdziecie TUTAJ. Podobne tematy związane z Internetem, aplikacjami i nowymi mediami poruszaliśmy w audycji „Złapane w Sieci”, odcinki archiwalne są dostępne TUTAJ.

Posłuchaj audycji:

Filip Jędruch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj