Nie można wysyłać wszystkiego do wszystkich. Dobre i złe praktyki e-mail marketingu

Przemek Dębski (fot. Radio Gdańsk)

W audycji „Świat nowych mediów” rozmawialiśmy z Przemkiem DębskimGetResponse o e-mail marketingu: jego obecnym znaczeniu, praktykach oraz sposobach skutecznego dotarcia do odbiorców. Okazuje się, że pomimo wieszczenia upadku tej formy maile mają się dobrze. To nadal jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych.

Newslettery funkcjonują w oparciu o zgodę odbiorców na otrzymywanie wiadomości. To teoretycznie powinno przynosić korzyści zarówno dla odbiorcy, jak i tych, którzy przygotowują informacje. Warto jednak dbać o wartość przygotowywanych wiadomości, nie składać obietnic bez pokrycia i nie wysyłać wszystkiego do wszystkich. Podzielenie naszej bazy odbiorców może zaprocentować – to na pewno dobra praktyka.

Co jednak gdy do naszej skrzynki poczty elektronicznej trafiają wiadomości, na które się nie zapisaliśmy? Może to oznaczać, ze ktoś korzysta z nielegalnej bazy danych, którą kupił w Internecie. W połączeniu z kiepską treścią masowej wiadomości (jak jeden duży obraz czy emocjonalny komunikat) to przepis na wylądowanie w spamie.

Bazę wiedzy od GetResponse znajdziecie TUTAJ, a informacje o webinarach TUTAJ.

Inne wydania audycji „Świat Nowych Mediów” znajdziesz >>>TUTAJ. Podobne tematy związane z Internetem, aplikacjami i nowymi mediami poruszaliśmy w audycji „Złapane w Sieci” – odcinki archiwalne są dostępne >>>TUTAJ.

Posłuchaj audycji:

Filip Jędruch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj