Ford Focus zaintrygował nas przede wszystkim za sprawą silnika EcoBoost. Ten trzycylindrowy motor zwyciężył w prestiżowym konkursie „International Engine of the year”. Zdobył nagrody dla „Najlepszego nowego silnika” i „Najlepszego silnika poniżej 1 litra”. Im dłużej jeździliśmy samochodem, tym mniej zaskakiwał nas wybór dziennikarzy.
Niewielki silnik lepiej niż dobrze radzi sobie z ważącym prawie 1,5 tony samochodem. Co więcej, kulturą pracy nie daje po sobie poznać, że ma tylko trzy cylindry. Dobrą stroną EcoBoosta jest również ekonomia.
Jako silnik doładowany potrafi spalić powyżej 10 litrów, ale przy umiarkowanej jeździe osiągnięcie wyniku 6 litrów na 100 kilometrów nie sprawia trudności.Co ciekawe, 1,0 EcoBoost o mocy 125 KM jest tylko o niespełna dwa tysiące złotych droższy od tradycyjnego silnika o pojemności 1,6 o tej samej mocy.
Auto udostępniła firma Ford Big Autohandel.