Nowa Fabia przełamuje mit swojej poprzedniczki, która była autem kompromisu między ceną, jakością i funkcjonalnością. Dlatego zaskarbiła sobie zaufanie ponad 3 milionów klientów i walnie przyczyniła się do tego, że czeska marka przoduje w polskich rankingach sprzedaży.
Sukces nowej Fabii polega jednak na tym, że auto oferuje jeszcze więcej w podobnej cenie! Auto jest niższe, szersze i choć krótsze to wygodniejsze dla pasażerów. Nie trzeba być znawcą by zauważyć duże podobieństwa do krewniaka – VW Polo. Różnica polega jednak na tym, że za cenę podstawowej wersji Polo dostajemy nieźle wyposażoną Fabię.
Małe? Nic z tych rzeczy. Bagażnik ma 330 litrów! Do tego Fabia jest szersza niż Rapid. Paletę silników trzeba nazwać wyważoną. Składają się na nią znane z Citigo jednolitrowe o mocy 60 i 75 KM. 1,2 TSI 90 i 110 KM. Diesel 1,4 oferuje moc 90 i 105 KM. Do wyboru mamy przede wszystkim skrzynie 5-biegowe. Szósty bieg wrzucimy w najmocniejszej wersji benzynowej. Fabia występuje też w wersji z DSG.
Cennik nowej Fabii zaczyna się od 39 380 złotych. Auto do testów użyczyła firma Auto Centrum Sopot Lellek Group.