Test Kia Venga

– Płaci się jak za auto segmentu B, a dostaje się coś równie dobrego jak kompakt, tak jeden z internautów opisuje Kię Venga. Produkowane od 2009 roku koreańskie auto doczekało się właśnie liftingu. Samochód zyskał bardziej wyraziste rysy zderzaków, świateł oraz konsoli środkowej. Cechą szczególną Vengi jest przestronność i uniwersalność, co przy pierwszym spojrzeniu wcale nie wydaje się być takie oczywiste. Auto jest zdecydowanie wyższe niż przeciętny kompakt – mierzy 160 centymetrów. Ma też jeden z największych w klasie rozstawów osi. Ponad 2,6 metra pozwala na komfortową jazdę. Mogło być jeszcze lepiej, gdyby nie twardo zestrojone zawieszenie. Jak podkreślają użytkownicy Vengi, odczuwa się je przy każdym wjeździe w nierówność. Z drugiej strony dzięki niemu auto o dość wysoko umieszczonym środku ciężkości, utrzymuje się dość pewnie w zakrętach. Pozytywnie zaskakuje bagażnik. Dzięki przesuwanej tylnej kanapie można go powiększyć z 440 do 552 litrów.

Kia Venga – model przed i po liftingu:

Auto do testów użyczyła firma Kia Interbis Gdańsk.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj