Suzuki Vitara

Suzuki Vitara to zaskakująco sprytne auto. Samochód bazuje na płycie podłogowej SX4, ale technologicznie bliżej mu do crossovera SX4 S-Cross. Również jeśli chodzi o cenę jest do niego łudząco podobny. Za bazowe modele obu samochodów zapłacimy około 60 tysięcy złotych. Czym się różnią? Przede wszystkim charakterem. Vitara, jest SUV’em. Podniesione do 185 milimetrów zawieszenie pozwala pokonywać bezdroża. Wysokie wnętrze i ustawny bagażnik (choć o 55 litrów mniejszy niż w SX4 S-Cross) to cechy szczególne nowego, japońskiego SUV’a. Auto może się podobać. Niektórzy dopatrują się w nim nawet przedniej linii Land Rovera. Wnętrze nieco bardziej spartańskie niż w crossoverze, ale bez przesady. Plastiki na drzwiach i kokpicie są twarde, ale dobrej jakości. Po prostu jest ich nieco więcej niż w klasycznym kompakcie. Za to łatwiej będzie je utrzymać w czystości po trudniejszej jeździe.

Gdyby ktoś miał wątpliwości z czym ma do czynienia, powinien sprawdzić listę wyposażenia. Na niej: aktywny tempomat, system zapobiegania kolizjom, asystent zjazdu, zestaw multimedialny z systemem Mirror Link a nawet światła mijania w technologii LED. O dwukolorowym nadwoziu już nie wspominamy. Najtańsza wersja Vitary z napędem 4X4 to koszt 69 tysięcy złotych. To bardzo groźny konkurent w klasie SUV.

Auto do testów użyczyła firma Motor Centrum.

sk/as
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj