Alfa Romeo Giulietta to samochód, który kupuje się głównie sercem. Choć czasy, kiedy Alfy psuły się notorycznie minęły już dawno, nadal jest to samochód dla miłośników i tych, którzy doceniają włoską motoryzację. Giulietta oferuje przede wszystkim dobre, sportowe emocje. W najpopularniejszej wersji z silnikiem 1,4 o mocy 170 KM do 100 km/h przyspiesza w 7,8 sekundy. Próbowaliśmy tym autem jeździć spokojnie i dostojnie ale niestety… nie da się. Szybka reakcja na pedał gazu i sztywne zawieszenie prowokują do zdecydowanej jazdy.
Oczywiście pomaga w tym system DNA. Nie chodzi o geny ale o tryby jazdy: Dynamic, Neutral i All Weather.
Silnik prowokuje do szybszej jazdy.
Większych zastrzeżeń nie można mieć do wykończenia wnętrza. Wygodne, głębokie fotele. Stalowe podkładki pod pedały i gałka zmiany biegów. Do tego czytelny panel klimatyzacji. Da się je polubić.
W środku auto jest ładne i wygodne.
W zasadzie należałoby powiedzieć, że Giulietta jest piękna ale to zbyt mało. To auto rzeczywiście się nie starzeje. Od początku sprzedaży minęło pięć lat a nadal wygląda atrakcyjnie.
Jeśli chodzi o wygląd, Giulietta się nie starzeje.
Cennik zaczyna się od 75 tysięcy złotych. Samochód do testów użyczyła firma Autoplus Gdańsk.
Posłuchaj audycji:
Sebastian Kwiatkowski/Tomasz Galiński/mili