Tani zamówił, Beneke skradł. Historia tryptyku „Sąd Ostateczny”

Kto zlecił namalowanie „Sądu Ostatecznego”? Kto później przejął zlecenie? Gdzie portrety tych osób znajdują się na tryptyku? Dlaczego obraz trafił do Gdańska zamiast do Włoch? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielają kuratorki Muzeum Narodowego w Gdańsku Alicja Andrzejewska – Zając i Magdalena Podgórzak.

2017 rok został w Gdańsku szczególnie poświęcony „Sądowi Ostatecznemu” Hansa Memlinga. Radio Gdańsk włączyło się w obchody i co dwa tygodnie (każda druga i czwarta środa miesiąca) będziemy emitować audycję o tryptyku w „Peronie – Skarbcu kultury Pomorza”. Autorką cyklu audycji jest Marzena Bakowska. Na początek kuratorki Muzeum Narodowego w Gdańsku Alicja Andrzejewska – Zając i Magdalena Podgórzak opowiadają o powstaniu obrazu i jego podróży do Gdańska zamiast do Włoch.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj