Jeśli chcesz wiedzieć, co czuje prezydent miasta i jak rozwiązuje się problemy mieszkańców, musisz zagrać

Tczew miejscem akcji nowatorskiej gry planszowej, w której młodzi ludzie uczą się zarządzania miastem. Nazywa się „Creacity” i stworzyła ją polska firma we współpracy z urzędnikami pracującymi w tczewskim magistracie.
Uczestnicy gry dedykowanej dla młodzieży z gimnazjów i liceów muszą w niej sprostać poważnym problemom, takim jak migracja zarobkowa, rozbudowa miejskich dróg, a nawet zagrożenie terrorystyczne.

MOŻESZ BYĆ PREZYDENTEM

Gracze wcielają się w rolę prezydenta miasta, szefa rady miejskiej, członka komisji bezpieczeństwa czy osoby odpowiedzialnej za politykę społeczną. Decyzje, jakie podejmują to między innymi podwyższanie budżetu czy desygnowanie miejskich służb do konkretnych zadań.

WIĘCEJ MIEJSKICH GIER?

Do gry dołączone są ręcznie robione figurki przestawiające najbardziej znane miejsca w Grodzie Sambora, między innymi most nad Wisłą, wieżę ciśnień czy holenderski wiatrak. Planszówka ma zostać teraz rozesłana do miast partnerskich Tczewa. W przyszłości może posłużyć jako wzór do tworzenia gier związanych z innymi miejscami.

Maciej Bąk/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj