Muzeum Gdańska posiada w kolekcji kilka tysięcy archiwalnych zdjęć. Jak je wykorzystać, a przede wszystkim spopularyzować? Na niecodzienny pomysł wpadli pracownicy placówki. Uznali, że fotografie mogą stanowić źródło memów.
Raz dziennie jedno wybrane zdjęcie pojawia się na profilu facebookowych Muzeum Gdańska. – Zdjęcia opatrzone są pustymi dymkami, w które internauci mogą wkleić swój tekst. To forma konkursu i kreatywnej zabawy – mówi Andrzej Gierszewski, rzecznik muzeum.
OCENIAJĄ INTERNAUCI
W konkursie można wygrać muzealne gadżety i publikacje historyczne. Co zrobić, żeby wziąć w nim udział?
– Wystarczy w zaznaczone miejsca nanieść tekst lub taki tekst wpisać w komentarzu pod prezentowanym zdjęciem i gotowe. Najlepiej ocenione przez innych internautów prace otrzymują nagrody – wyjaśnia Andrzej Gierszewski.
Jak informuje przedstawiciel muzeum, konkurs na humorystyczne przeróbki dawnych zdjęć nie ma konkretnego terminu zakończenia, a w zabawie udział można brać codziennie.
Posłuchaj całej rozmowy z Andrzejem Gierszewskim:
Daniel Wojciechowski/am