Teatr Miejski w Gdyni wraca do gry. Pierwszy spektakl na motywach „Idioty” Dostojewskiego już 6 czerwca

Po przerwie spowodowanej koronawirusem Teatr Miejski w Gdyni wznawia działanie. Pierwszy ze spektakli, „Nastazja wychodzi za mąż”, na motywach powieści „Idiota” Dostojewskiego trafi na scenę 6 czerwca. Prapremiera sztuki miała się odbyć 18 kwietnia, ale z powodu pandemii została odwołana.


– Powrót do normalności w życiu teatru będzie trudny. Mamy tego świadomość. Ale jak nie spróbujemy, nie przekonamy się, jak wygląda nowa rzeczywistość. Pojawia się wreszcie możliwość powrotu do pracy i skorzystamy z niej – poinformowała w czwartek Marzena Szymik-Mackiewicz z działu literackiego Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni.

NA POCZĄTEK MAŁA SCENA I OGRANICZONA LICZBA MIEJSC

Spektakl „Nastazja wychodzi za mąż” wystawiany będzie na małej scenie, która liczy 100 miejsc. Podczas przedstawień 6, 7 i 10 czerwca liczba osób na widowni, z uwagi na wymogi sanitarne, będzie bardzo ograniczona.

– W sytuacji odwołania Sceny Letniej w Orłowie Teatr Miejski przygotowuje repertuar na czerwiec, lipiec i połowę sierpnia. Będziemy grali w siedzibie teatru w weekendy. Wznawiamy sztuki, które będą mogły w okresie wakacyjnym przynieść państwu wiele radości – oświadczyła Szymik-Mackiewicz.

W środę wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński poinformował, że od 6 czerwca wprowadzona zostanie możliwość odmrożenia funkcjonowania kin, teatrów, filharmonii, audytoriów w domach kultury i cyrków. – Warunki są dwa: wypełniamy pojemność widowni do 50 proc. i nosimy maseczki – wyjaśnił.

WYCZEKIWANY OD MIESIĘCY SPEKTAKL

Reżyserem przedstawienia „Nastazja wychodzi za mąż” jest dyrektor artystyczny gdyńskiej sceny Krzysztof Babicki. Muzykę skomponował Marek Kuczyński, a scenografię przygotował Marek Braun. W sztuce wystąpią: Krzysztof Berendt (Myszkin), Maciej Wizner (Rogożyn), Weronika Nawieśniak (Nastazja), Martyna Matoliniec (Agłaja), Szymon Sędrowski(Gania) oraz Olga Barbara Długońska (Lizawieta).

– To kameralny spektakl o namiętnościach, stworzony na podstawie wielkiej prozy Dostojewskiego. To także rozprawa o miejscu Boga w życiu człowieka. Od afirmacji do negacji. Od ekstazy do rozpaczy. Od miłości do nienawiści. Od poświęcenia do zaciekłej rywalizacji. Fascynujący mężczyźni, nieobliczalne kobiety, rozstania i powroty – objaśniła Szymik-Mackiewicz.

 

PAP/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj