Takie wnioski w ekspertyzie przedstawili specjaliści, którzy sprawdzili konstrukcję.
Wiadukt się sypie, na początku roku zamknięto przejście pod przęsłami. Na razie budowla zostanie tymczasowo zabezpieczona. Zalecono montaż siatek zabezpieczających pod przęsłami, wzmocnienie przęseł oraz odprowadzenie wód opadowych, które wypłukują spoiwo i kruszą cegły, informuje wiceburmistrz Bytowa Andrzej Kraweczyński.
Władze Bytowa planują rozpisanie przetargu na zaprojektowanie modernizacji zabytkowego wiaduktu z 1884 roku. Cały remont kosztowałby co najmniej kilka milionów złotych i bez wsparcia zewnętrznego raczej nie będzie możliwy. Most kolejowy w Bytowie słynie z tego, że nigdy nie przejechał po nim pociąg. Jednak z innych źródeł wynika, że był eksploatowany przez niemal trzydzieści lat, a po przebudowie linii kolejowej po prostu przestał być potrzebny.