Dar Młodzieży trafił do Stoczni Remontowej w Gdańsku. Żaglowiec nie został jednak uszkodzony, przechodzi przegląd i remont. – To jest taki rutynowy przegląd kadłuba, steru i śruby napędowej. Jest to remont dokowo-konserwacyjny. Tu mamy możliwość zobaczyć podwodną część kadłuba, mówi rzecznik Stoczni Remontowej Janusz Woźniak.
Przegląd odbywa się co cztery lata. Jednostka została już wydokowana. Robotnicy wymontowali ster i śrubę napędową. Podwodna część kadłuba została wyczyszczona i zostanie pomalowana.
– Są też prowadzone prace przy jednym, z trzech masztów. Rozstawiono przy nim rusztowanie, dodaje Janusz Woźniak. Remont żaglowca potrwa miesiąc. Już osiem razy był w Stoczni Remontowej. Rzecznik podkreśla, że statek zawsze jest traktowany z sentymentem, bo to flagowa jednostka żaglowa w Polsce.
Dar Młodzieży to trzymasztowa fregata, żaglowiec szkolny Akademii Morskiej w Gdyni. Kontynuuje tradycję dwóch słynnych poprzedników – „Lwowa”, żaglowca lat pionierskich, kiedy Tczew był siedzibą Szkoły Morskiej i „Daru Pomorza” , białej fregaty służącej szkoleniu kadr morskich dla biało-czerwonej bandery w latach 1930 – 1982.
Dar Młodzieży jest pierwszym żaglowcem zbudowanym w polskiej stoczni, według oryginalnego polskiego projektu, od podstaw jako żaglowa jednostka szkolna. W ciągu 30 lat, w latach 1982 – 2012, odbył 174 podróże, podczas 5673 dni przepłynął prawie 502 tysiące mil morskich, 623 razy zawijał do portów całego świata.
Na pokładzie fregaty przeszkoliło się 15 085 uczniów i studentów szkół morskich polskich i zagranicznych. W kolejny rejs szkoleniowy w przyszłym roku ma wypłynąć w lutym.