Władze Słupska otrzymały zapewnienie od ministerstwa infrastruktury oraz Polskich Linii Kolejowych, że wariant modernizacji połączenia z dwoma torami będzie traktowany priorytetowo. – Ostateczna decyzja ma zapaść za miesiąc, ale wszystko wskazuje na to, że udało nam się przekonać decydentów w tej sprawie, powiedział wiceprezydent Słupska Marek Biernacki.
– Do tej pory PKP PLK zakładały cztery warianty modernizacji tej linii, tylko jeden z nich przewidywał budowę toru numer dwa. Teraz zarząd PKP zmienił założenia. Pojawiły się warianty cztery i pięć. Oba przewidują istnienie po modernizacji dwóch torów na tej trasie. Wariant czwarty przewiduje budowę nowego toru obok starego, piąty budowę zupełnie dwóch nowych torów. To moim zdaniem były najlepsze i najbardziej wiążące rozmowy z kolejarzami w tej sprawie, poinformował wiceprezydent.
Modernizacji linii numer 202 towarzyszyć ma także budowa bezpiecznych przejazdów kolejowych, poprawienie mostów i wiaduktów oraz peronów i infrastruktury na stacjach kolejowych. Koszt modernizacji linii kolejowej 202 Słupsk-Gdynia Chylonia ma wynieść około półtora miliarda złotych.
Mieszkańcy Słupska od kilku tygodni protestowali przeciwko ograniczeniu modernizacji linii kolejowej tylko do tak zwanych mijanek. To był też jeden z tematów rozmowy prezydenta Słupska Roberta Biedronia z premier Ewą Kopacz.
pwos/mmt