„Luksusowa” wpadka British Airways. Ekskluzywne bilety dziesięć razy tańsze

BAa1a

Przewoźnik przez pomyłkę sprzedał najdroższe bilety na loty do Meksyku za 10 proc. wartości. Teraz British Airways odwołuje loty, klienci są wściekli i zapowiadają walkę. Zamiast ponad trzydzieści tysięcy za jedno miejsce w ekskluzywnej podróży za ocean klienci, głównie z Polski płacili tylko po 3 tysiące złotych. Bilety na loty do Cancun w Meksyku z Londynu w rekordowo niskiej cenie były dostępne tylko 27 sierpnia przez kilka godzin. W sprzedaży internetowej miejsca w luksusowej pierwszej klasie z dowozem limuzyną pod samolot, najdroższymi alkoholami i posiłkami, osobną odprawą zamiast prawie 30 tysięcy złotych za miejsce kosztowały 26 tysięcy, ale czeskich koron. Zanim BA odkrył pomyłkę sprzedano setki biletów. Na każdym przewoźnik może stracić tysiące złotych.

Radość klientów trwała jednak tylko kilkadziesiąt godzin. Mimo, że mają potwierdzenia rezerwacji i elektroniczne bilety teraz dostają e-maile z informacją, że loty zostały odwołane i otrzymają zwrot pieniędzy. Co więcej polskie biuro BA odsyła wszystkie reklamacje i prośby o wyjaśnienie sytuacji do centrali w Londynie.

Klienci zapowiadają pozwy o respektowanie luksusowych przelotów, bo BA sprzedaje już bilety na rzekomo odwołane loty tyle, że już z ceną bez pomyłki. Ponad 30 tysięcy złotych za miejsce.

Zamierzam walczyć o swoje prawa jako klient. Oferta była dostępna na stronie British Airways, zarezerwowałem cztery bilety, zapłaciłem za nie karta kredytową. Pieniądze zostały z karty pobrane. Mam potwierdzenie rezerwacji i elektroniczne bilety. Była fajna promocja to kupiłem bilety, teraz dostaję e-mail, że lot został odwołany, choć na stronie BA ten lot jest dostępny, choć w trzydziestokrotnie wyższej cenie. Poza tym polski oddział BA odsyła nas z reklamacjami do Londynu i każe pisać reklamacje w języku angielskim, a to niezgodne z prawem, mówił reporterowi Radia Gdańsk jeden z klientów.

British Airways poza e-mailem z anulowaniem lotu nie udziela żadnych informacji. Wyjaśnień nie udziela również obsługująca BA w Polsce agencja PR.

W samolotach Boeing 747 tak zwanych miejsc First Class jest tylko piętnaście. Klienci są obsługiwani luksusowo. Mają niemal własne kabiny, indywidualną obsługę, dostają niemal wszystko by zapewnić im komfort podczas lotu przez ocean. Od ładowarki do telefonu po kapcie i piżamę. Dlatego miejsca w First Class są tak drogie.

Oświadczenie ws. biletów

„Niestety, miał miejsce błąd w wycenie niektórych lotów pierwszą klasą na trasie z Czech do Meksyku – do Cancun oraz na kilku wewnętrznych trasach w Meksyku. Przeprosiliśmy naszych klientów i zwracamy im całkowity koszt zakupu biletów lotniczych. Błąd w taryfie został szybko rozpoznany i naprawiony, co spowodowało relatywnie małą liczbę anulowanych rezerwacji.

Oferujemy naszym klientom tysiące różnych taryf na loty w różnych dniach i na różnych trasach, a także wiele kombinacji taryf. Przykładamy dużą uwagę do tego, aby zapewnić konkurencyjność taryf oraz prawidłowe ich wyliczenie. W tych bardzo rzadkich przypadkach, gdy błąd w wycenie został popełniony, rezerwacja biletu jest anulowana i zwracamy poniesione koszty zakupu biletów.”

Przemysław Woś/as
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj