Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej wraz z obwodnicą Żukowa będzie miała około 37 km. Będzie zaczynała się w rejonie Węzła Chwaszczyno, a kończyła się się na Węźle Gdańsk Południe istniejącej Obwodnicy Trójmiasta.
Czas na zaprojektowanie drogi, uzyskanie zezwoleń i budowy to maksymalnie 37 miesięcy od dnia podpisania umowy (nie licząc zim), informują drogowcy. Przy wyborze oferty w 90 proc. decydować będzie cena. W 5 proc. zdecyduje gwarancja i termin wykonania.
Wnioski mogą być składane do 29 października. Przetarg jest dwuetapowy. Jego zwycięzcę powinniśmy poznać w przyszłym roku, a to oznacza, ze trasa mogłaby zostać zbudowana do przełomu 2019/2020. Równolegle trwa przygotowanie koncepcji programowej trasy. Koszt inwestycji szacuje się na około 3 miliardy złotych.
Projektowana trasa będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas ruchu. Rozpocznie się na węźle Chwaszczyno (realizowanego w ramach tzw. Trasy Kaszubskiej), wspólnym z drogą S6 (Lębork – Obwodnica Trójmiasta, prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20, w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (skrzyżowania S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Integralną częścią inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP – główna przyspieszona). Na trasie drogi ekspresowej zaplanowano cztery węzły: Miszewo, Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe (węzeł z S6 Obwodnicą Trójmiasta i S7 Południową Obwodnicą Gdańska).
Sebastian Kwiatkowski/GDDKiA/mar