Gdańsk szykuje rewolucję na Podwalu Przedmiejskim. W planach są między innymi naziemne przejścia dla pieszych i przebudowa czterech skrzyżowań. Radio Gdańsk jako pierwsze dotarło do planów tej inwestycji. Zmiany będą bardzo istotne, bo według planów kierowcy będą musieli zatrzymywać się aż trzy razy na światłach na nowych skrzyżowaniach – na wysokości ulicy Łąkowej, ulicy Chmielnej i ulicy Żabi Kruk. Przebudowa czeka też skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ulicą Elbląską i Długimi Ogrodami. – Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko – mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
TRISTAR I ŚCIEŻKI ROWEROWE
Podwale Przedmiejskie zostanie też przyłączone do systemu Tristar. Wzdłuż całej drogi ma również powstać ścieżka rowerowa, a kierowcy na otwartych dzięki inwestycji krzyżówkach będą swobodnie przejeżdżać na przykład z okolic ulicy Ogarnej do Dolnego Miasta.
PLANY LIKWIDACJI PRZEJŚĆ PODZIEMNYCH
Co z dotychczasowymi przejściami podziemnymi? Na razie zostaną, a więc piesi będą mogli iść albo po pasach, albo pod jezdnią. Docelowo myśli się jednak o całkowitej likwidacji przejść, które zdaniem części mieszkańców są niepotrzebną barierą rozgraniczającą dwie części Śródmieścia. Jednak realizowany w 2016 roku projekt nie będzie w żaden sposób ingerował w obecną infrastrukturę podziemną.
Plan działań Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska jest szybki. Już w styczniu ruszy bowiem przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. Jego zwycięzca będzie miał czas na jej wykonanie do lipca. Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zacznie się w drugiej połowie 2016 roku.
Naziemne przejścia dla pieszych były jednym z postulatów obywatelskiego projektu zmian na Podwalu Przedmiejskim autorstwa Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, wypracowanego wspólnie z mieszkańcami Śródmieścia.