Ponad tysiąc osób chciało wziąć udział w warsztatach „Zostań infographic ninja!” organizowanych przez Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni. Zapisy skończyły się po…trzech minutach. Wybrano 20. szczęśliwców. Nie bez znaczenia dla ogromnego zainteresowania był prowadzący. Jacek Kłosiński to bloger, współzałożyciel agencji brandingowej i wykładowca.
– Szkolenie przeznaczone jest dla marketerów, social media managerów i wszystkich innych osób zajmujących się komunikacją, które nie mają doświadczenia w samodzielnym tworzeniu grafiki. Omówimy podstawy projektowania graficznego i poznamy proste narzędzia, gotowe do natychmiastowego zastosowania – zachęcali organizatorzy.
INFOGRAFICZNA ESENCJA OBRAZU
– Infografiki to temat modny i esencja pokazywania obrazu. Pozwalają nie przygnieść odbiorcy treścią, a pokazać atrakcyjną wizualnie formę – przekonywał Jacek Kłosiński. – Mówi się, że nie szata zdobi człowieka, że liczy się treść, a nie forma. Jednak aspekty wizualne mają znaczenie i warto mieć to na uwadze np. prowadząc biznes.
fot. Radio Gdańsk/Anna Moczydłowska
W szkoleniu wzięło udział 20 wybranych osób. Wśród uczestników byli m.in. przedstawiciel agencji reklamowej, informatyk, administrator profili w social mediach, montażystka filmowa, urzędniczka i przyszła właścicielka własnej firmy mechaniczno-medycznej. – Zainteresowanie było ogromne, więc czujcie się wybrańcami – żartowali organizatorzy.
„OBLĘŻENIE” PARKU NAUKOWEGO
Bloger wcześniej już przeprowadzał różne szkolenia, jednak jak sam mówi takiego „oblężenia” jak w PPNT, dotąd nie było. – Mam wrażenie, że ludzie liczą na to, że dostaną tu konkretne narzędzia i umiejętności, a więc będą z tego mieli coś dla siebie. Trudno zrobić to w osiem godzin, tak żeby nie pokazać krzywdzących skrótów, ale przedstawić jak robi się to zgodnie ze sztuką. Postaram się – mówił.
fot. Radio Gdańsk/Anna Moczydłowska
Warsztaty trwały osiem godzin i były pełne praktycznych wskazówek. Na koniec uczestnicy wyposażeni w komplet porad i narzędzi samodzielnie zaprojektowali grafiki. – Produktywnie spędzony czas. Na ziewanie czasu nie było – zapewniał Krzysztof, jeden z uczestników.
WIELOFUNKCYJNY KŁOSIŃSKI
Jacek Kłosiński jest współzałożycielem agencji brandingowej Engram, w której pomaga klientom budować lepsze marki. Rozwija także markę Pan Wizualny, wyspecjalizowaną w tworzeniu infografik, animacji oraz prezentacji. Poza tym prowadzi bloga www.klosinski.net, a na którym dzieli się swoją wiedzą. Pracował nad wizerunkiem m.in. takich marek, jak: BP, Signal Iduna, Bank Ochrony Środowiska, SKOK, ERGO Hestia, PBS, Diverse, Blog Forum Gdańsk, Miasto Gdańsk czy Asseco.
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ
Jacka będzie można usłyszeć 1 kwietnia w Warszawie. Poprowadzi szkolenie o tej samej tematyce. – Mam też w głowie solidny plan, aby przygotować swój cykl spotkań i warsztatów, który będzie kręcił się wokół mojej działalności blogowej. To jednak plany raczej na drugą połowę roku – zdradził Kłosiński.
Anna Moczydłowska/mat