Jak komunikować się pomiędzy dwoma wielkimi biurowcami wymyślili pracownicy Olivia Business Centre w Gdańsku. Rozwiązaniem okazały się … samoprzylepne karteczki.
HI 🙂
Akcję zaczął Jakub Kadłubowski ze Studia Projektów Marketingowych Zuchwali.com. Chciał wytłumaczyć nowej pracownicy jak wygląda komunikat. – Powiedziałem jej: Zobacz, nakleimy Hi z uśmiechem i na pewno ktoś odpowie. Przy takich akcjach nie możemy się spodziewać, co się wydarzy. Okazało się, że wyszło coś, o co nam chodziło.
Na zaczepkę pierwsza zareagowała firma EPAM, która wykleiła napis „Hello”. Marlena Klepacka i Łukasz Heldt opowiadają, że dla nich to możliwość oderwania się na chwilę od komputera. – Tak zaczęła się komunikacja między Olivia Four a Olivia Six. Wkrótce pojawiły się różne kształty: postaci z gier, motywy roślinne czy wielkanocne. – Zagraliśmy też partię w „kółko i krzyżyk”. Dołączaliśmy oznaczenia, które piętro bierze udział w rozgrywce.
DUŻO DOBREJ ENERGII
Marta Moksa z Coworking O4 uważa, że ta akcja pomaga też w ćwiczeniu kreatywności. – Ci ludzie po prostu tacy są. Ta zabawa ich niesamowicie cieszy. A poza tym ludziom taka odskocznia jest potrzebna.
– Informacja o pomyśle dotarła już do Warszawy. Myślę, że zrobiła się z tego fajna społeczna akcja. Każdy z nas chce coś osiągnąć. Wszyscy siedzimy w mailach i na telefonach. Zapominamy jednak o tym, że pracujemy z żywymi ludźmi i powinniśmy mieć z nimi kontakt. Wierzę, że biznes można robić etycznie i partnersko – dodaje Łukasz Kadłubowski.
Jest już pomysł na kolejną formę komunikacji, która ma się ukazać 1 kwietnia.
Czasem na oknach zobaczymy obrazki, czasem krótkie komunikaty
Na oknach naklejane są także karteczki w kształcie między innymi bukietów kwiatów, nawiązania do komiksów o Supermanie i Batmanie, Kenny z South Parku, kosmitów z kultowej gry Space Invaders, Pacman’a. Jest nawet olbrzymi Nyan Cat, znany z internetowego memu.
Kwiaty, serduszka i postaci z kreskówek na oknach OBC
Kolejne firmy i osoby pracujące na terenie Olivia Business Centre zaczęły interesować się okienną twórczością, publikować zajawki w mediach społecznościowych i prowokować do finezyjnych odpowiedzi. Nie jest wykluczone, że akcja w przyszłości będzie skierowana także do mieszkańców Oliwy i Przymorza.
Akcja nietypowej komunikacji została ciepło przyjęta przez rezydentów OBC
Joanna Stankiewicz/mili