Droga Zielona będzie… Zielonym Bulwarem. „Nie będzie to żadna autostrada!”

Tak zwana Droga Zielona, której elementem jest otwarty właśnie tunel pod Martwą Wisłą, nie będzie dwupasmową drogą szybkiego ruchu.

Władze Gdańska przemianowały ją na Zielony Bulwar i zapowiadają, że planowana trasa ma być estetyczną drogą przyjazną dla mieszkańców i przyciągającą turystów.

NIE BĘDZIE TO AUTOSTRADA

Miejscy planiści postanowili porzucić pomysł poprowadzenia tranzytu przez okolice pasa nadmorskiego. – Nie będzie to żadna tak zwana autostrada – podkreśla wyraźnie dyrektor Biura Rozwoju Gdańska Edyta Damszel-Turek. Zielony Bulwar nie będzie „dwupasmówką”, ruch będzie się na nim odbywał po jednym pasie w obu kierunkach.

Ma to być typowa ulica miejska, uzupełniająca walory rekreacyjne pasa nadmorskiego. Będzie tu więc miejsce na ścieżkę rowerową, pas wysokiej zieleni, dużą przestrzeń dla pieszych oraz linię tramwajową. – Chcemy na bulwarze postawić na transport zbiorowy i rowerowy. Kierowcy chcący przejechać przez Gdańsk z obwodnicy do obwodnicy nie będą więc go wybierać, tylko skorzystają z innej dwupasmówki, na przykład alei Jana Pawła II – podkreśla Edyta Damszel-Turek.

ODCIĄŻY NIEKTÓRE ULICE

Szefowa BRG zapewnia, że teren pod Zielony Bulwar jest przygotowany i jego budowa nie będzie wymagała znacznych wyburzeń budynków. – Liczymy, że droga odciąży ulice, które powinny być typowymi osiedlowymi traktami, na przykład ulicę Dąbrowszczaków – dodaje Damszel-Turek.

Linia tramwajowa, która pobiegnie przez Zielony Bulwar ma połączyć Aleję Hallera z ulicą Chłopską przez ulicę Obrońców Wybrzeża. Wzdłuż planowanej trasy pozostaną te same przejścia dla pieszych, powstający plan nie zakłada budowy podziemnych tuneli.

Maciej Bąk/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj