Sukces fabryki Scania ze Słupska. Autobusy tej firmy będą wozić pasażerów w Madrycie. Fabryka wygrała przetarg na dostarczenie do stolicy Hiszpanii 51 pojazdów Scania Citywide.
Scania wygrała przetarg, bo zaproponowane przez fabrykę ze Słupska autobusy spełniają rygorystyczne warunki ochrony środowiska w Hiszpanii. Zgodnie z polityką aglomeracji madryckiej, pojazdy ekologiczne w transporcie publicznym muszą stanowić 20 proc. ogółu. Autobusy trafią do siedmiu firm przewozowych, które realizują transport publiczny w Madrycie i okolicach. Pierwsze autobusy mają pojechać do Madrytu już w połowie tego roku.
NOWOCZESNA TECHNOLOGIA
Wszystkie pojazdy będą miały napęd hybrydowy. To połączenie silników spalinowego i elektrycznego. Pierwszy ma moc 320 KM, a wspomagający go elektryczny 150 KM. 34 pojazdy będą miały długość prawie 13 metrów – to autobusy dwuosiowe. 17 autobusów będzie trzyosiowych o długości prawie 15 metrów.
To jeden z większych kontraktów słupskiej Scanii. W Polsce 25 autobusów o napędzie spalinowym zamówiła w Słupsku firma z Jastrzębia-Zdroju. Autobusy Scanii wożą pasażerów także m.in. w Berlinie – w 2013 roku zamówiono 156 pojazdów, Londynie oraz Dublinie – na Wyspy Brytyjskie trafiło w sumie kilkadziesiąt autobusów piętrowych.
ZE SŁUPSKA DO MADRYTU
Od roku po ulicach Słupska jeździ też osiemnaście autobusów Scania Citywide. Takie same pojazdy, ale z napędem hybrydowym trafią teraz do Madrytu.
Fabryka Scania działa w Słupsku od 1992 roku. Od 2002 roku produkuje wyłącznie autobusy.