Straty dwudziestokrotnie większe niż zakładano. Najnowszy sklep LPP okazał się porażką

Tallinder, luksusowa marka odzieżowa należąca do koncernu LPP zostanie zlikwidowana niespełna po ośmiu miesiącach działania na polskim rynku.
LUKSUSOWA MARKA

LPP S.A. jest właścicielem takich powszechnie znanych marek odzieżowych jak Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay. Relacja jakości do ceny w tych sklepach jest określana jako poprawna, a produkty – mainstreamowe. Marka Tallinder była dla spółki eksperymentem. Skierowana do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów.

Pierwszy salon otwarty został w lutym 2016 roku w Gdańsku. Osiągi marki były zdecydowanie niższe od zakładanych. Sklepy będą kontynuować działalność tylko do końca lutego 2017 roku.

POWODY UPADKU

W wypowiedzi dla portalu Wirtualnemedia.pl Karolina Kaczmarczyk, strateg w One Eleven tłumaczy, że jednym z powodów klęski firmy jest brak udziału sławnych osób przy promocji marki.

Ekspertka podejrzewa również, że ekskluzywny wystrój wnętrz salonów, które dodatkowo zaopatrzone zostały w prasę i albumy, mógł stanowić element dystansujący dla polskiego konsumenta. Przy aspiracjach do bycia marką premium, Tallinder wciąż powiązane było przez koncern LPP z Reserved – marką mainstreamową, wobec czego produkty nie były kojarzone z jakością z najwyższej półki – powiedziała Kaczmarczyk w rozmowie z portalem.

Hanna Berenthal/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj