Nowoczesny design, pięknie odnowione, zabytkowe perony, a także spękany asfalt, wiaty pamiętające czasy PRL-u. Jak prezentują się przystanki SKM w Trójmieście? Sprawdziliśmy.
W odpowiedzi na zdjęcia nadesłane przez naszego słuchacza, kontrastujemy ze sobą skrajnie różne przystanki kolejki miejskiej w formie fotoreportażu. Nie wszystkie stacje są tak zaniedbane lub całkowicie odnowione jak Gdynia Orłowo i Gdańsk Wrzeszcz, ale faktem jest, że na trasie trójmiejskiej SKM mijamy perony w bardzo różnym stanie.
BĘDZIE LEPIEJ
SKM Trójmiasto przygotowuje projekt rewitalizacji przystanków Leszczynki, Grabówek, Stocznia, Chylonia, Redłowo i Orłowo w Gdyni, a ponadto Gdańsk Stocznia i Rumia Janowo.
– Chcielibyśmy dokonać rewitalizacji wiat przystankowych, postawić nowe ławki, czyli to, co robiliśmy do tej pory – mówi dla portalu transport-publiczny.pl Marcin Głuszek, rzecznik SKM Trójmiasto.
Wszystkie perony mają zostać także wyposażone w monitoring. Koszt projektu wyceniany jest na 98 mln zł. Środki na jego realizację pochodzić mają z Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
ODNOWIONY BĘDZIE TAKŻE GDAŃSK GŁÓWNY
Ponadto PKP Polskie Linie Kolejowe 60 milionów złotych przeznaczą na przebudowę peronów i przejść podziemnych na stacji Gdańsk Główny. Stacja ma być funkcjonalna i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kompleksowo przebudowane zostaną dwa perony na stacji. Nowe obiekty będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Nawierzchnia – antypoślizgowa i wykonana z granitu. Do tego funkcjonalne oświetlenie, nowe ławki, tablice informacyjne i gabloty. Przejścia podziemne będą wyposażone w windy i schody ruchome.
Hanna Berenthal