Nie mogłeś zwrócić towaru, bo nie miałeś paragonu? Sprawdź, co się zmieniło

Według Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwrot towaru nie powinien być uzależniony od możliwości okazania paragonu przez klienta. Nie jest to jedyny dowód potwierdzający zakup.
Klauzula o treści „Bez paragonu fiskalnego towar nie podlega zwrotowi”, która wisi w sklepach, została przez SOKiK wpisana na listę zakazanych.

SĄD KWESTIONUJE

Klauzula została uznana za godzącą w interesy konsumenta. Istnieją różne możliwości dowiedzenia, że dana transakcja doszła do skutku. Chodzi na przykład o wydruk z terminala kart płatniczych czy wyciąg z kart kredytowych. Sąd zakwestionował potrzebę posiadania jakiegokolwiek dokumentu dowodzącego, że towar został zakupiony.

ZGUBIŁEŚ PARAGON?

W sytuacji, gdy klient zgubił paragon, nie może być pozbawiony możliwości złożenia reklamacji. Odpowiedzialność za towar spadłaby z przedsiębiorcy na konsumenta, a to jest niezgodne z prawem. Trzeba jednak pamiętać, że paragon znacznie ułatwia zwrot towaru.

W razie wątpliwości można zadzwonić na bezpłatną infolinię: 800 889 866. Więcej informacji można też znaleźć >>> TUTAJ.

Karolina Mikołajun/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj