Listy polecone na skrzynce mailowej, odbiór paczek na stacjach benzynowych i w kioskach, możliwość płatności kartą. Poczta Polska powoli, ale systematycznie stara się być coraz nowocześniejsza. – Czy Poczta Polska idzie z duchem czasu? – Gonimy rzeczywistość, która nas otacza, bo jak można zauważyć, Poczta trochę jest w tyle z nowoczesnymi rozwiązaniami – mówi Tomasz Dąbrowski z zarządu Poczty Polskiej.
– Od niedawna jest możliwość płacenia kartami płatniczymi. W każdej placówce chcemy takie rozwiązanie wprowadzić. Podpisaliśmy też umowę z Orlenem i w ramach tej umowy klienci mogą odbierać paczki na stacjach benzynowych tej sieci – dodaje Tomasz Dąbrowski.
POCZTA STAWIA NA USŁUGI CYFROWE
Poczta Polska optymalizuje także procesy dostaw paczek i listów. Stawia także na usługi cyfrowe. – Dzięki usługom oferowanym poprzez platformę Envelo chcemy zaoferować nowoczesne rozwiązania, np. możliwość otrzymywania listów poleconych poprzez skan. Ta usługa jest w fazie testów, ale odbiorca może zadeklarować, że będzie chciał otrzymać list polecony w postaci skanu na wskazany adres mailowy. Jednak tutaj wcześniej konieczne są zmiany legislacyjne – mówi Tomasz Dąbrowski.
NARODOWY OPERATOR CYFROWY
Jak powiedział Tomasz Dąbrowski, Poczta Polska podpisała także porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji, na mocy którego ma stać się narodowym operatorem cyfrowym. W praktyce oznacza to możliwość dostępu do dodatkowych usług, np. możliwość potwierdzenia podpisu elektronicznego w placówkach pocztowych.