Gdańska Stocznia Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa promy pasażersko-samochodowe o napędzie hybrydowym. Promy będą pracować dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London na przeprawie przez Tamizę.
Przeprawa łączy dzielnice Woolwich i North Woolwich w Londynie. Działa od 1889 roku i jest bezpłatna dla pieszych i kierowców. Co roku przewozi 20 tysięcy pojazdów i 2,6 miliona pasażerów.
POLSKO-NORWESKI KONTRAKT
Promy zaprojektowało norweskie biuro LMG Marin. Zamówiono już do nich dwa nowoczesne zestawy napędu hybrydowego. Kontrakt na ich zakup o wartości nawet 3,5 miliona dolarów firma Norwegian Electric Systems podpisała właśnie ze Stocznią Remontowa Shipbuilding.
SZKOCKIE PROMY BĘDĄ ZASTĄPIONE POLSKIMI
Przeprawa promowa przez Tamizę obsługiwana jest przez zbudowane w Szkocji w 1963 roku promy Ernest Bevin, James Newman i John Burns, nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków. To alternatywa szczególnie dla wysokich ciężarówek, które nie mogą korzystać z pobliskiego tunelu Blackwall Tunnel.