Polsko-norweski kontrakt na 3,5 miliona dolarów. Stocznia Remonowa zbuduje hybrydowe promy

Gdańska Stocznia Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa promy pasażersko-samochodowe o napędzie hybrydowym. Promy będą pracować dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London na przeprawie przez Tamizę.

Przeprawa łączy dzielnice Woolwich i North Woolwich w Londynie. Działa od 1889 roku i jest bezpłatna dla pieszych i kierowców. Co roku przewozi 20 tysięcy pojazdów i 2,6 miliona pasażerów.

POLSKO-NORWESKI KONTRAKT

Promy zaprojektowało norweskie biuro LMG Marin. Zamówiono już do nich dwa nowoczesne zestawy napędu hybrydowego. Kontrakt na ich zakup o wartości nawet 3,5 miliona dolarów firma Norwegian Electric Systems podpisała właśnie ze Stocznią Remontowa Shipbuilding.

SZKOCKIE PROMY BĘDĄ ZASTĄPIONE POLSKIMI

Przeprawa promowa przez Tamizę obsługiwana jest przez zbudowane w Szkocji w 1963 roku promy Ernest Bevin, James Newman i John Burns, nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków. To alternatywa szczególnie dla wysokich ciężarówek, które nie mogą korzystać z pobliskiego tunelu Blackwall Tunnel.

mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj